Impressfest 2015
In dit jaar werd de 5e editie van het Impressfest gehouden met maar liefst 40 afstuderende acts! Het theater-, muziek-, film- en designfestival is geheel georganiseerd door de studenten van het Noorderpoort Kunst Multimedia. Dit festival is ooit in het leven geroepen om de examenkandidaten hun eindproducten te laten presenteren. Met het Impressfest laten ze je kennismaken met al het talent rondom de school. Van theater tot muziek en van film tot design. Voor ieder wat wils!
Opdrachtgever
Richard Vos, Docent evenementen organisatie, Noorderpoort Kunst & Multimedia
De opdracht
Het logo aanpassen, een flyer voor het Impressfest en het Kinderimpressfest maken en de vormgeving van de website en social media voor het Impressfest.
Het thema was ‘ziel en zaligheid’, de kleur is blauw, het oude logo moest worden gebruikt en dus worden aangpast (bijvoorbeeld de kleur en het patroontje.) De tekst die gebruikt moest worden was: ‘Impressfest komt er weer aan!’ Datum: van 10 t/m 13 juni. Afmetingen naar eigen inzicht. Ik heb het formaat A5 gebruikt voor de flyer.
Mijn idee
Ik wou vooral graag de begrippen ziel en zaligheid terug laten komen, naast het feit dat het om een festival ging vond ik dit erg belangrijk. Ik heb gekozen om het poollicht terug gebruiken. Men noemt dit ook wel de ziel en zaligheid van de geest. Het evenement is overdag en in de avond, daarom de overloop van dag naar nacht. Verder is het logo van Noorderpoort Kunst & Multimedia erg belangrijk, want hier wordt het door georganiseerd. De kleur rood van het logo van de school heb ik centraal gesteld. Dit is ook terug te zien in de festival tentjes. En op de flyer van het kinderimpressfest bij het aapje en de zeehond. Dit zorgt ervoor dat de flyer één geheel wordt.