
Visitekaartjes
De belangrijkste indruk is een indruk die blijft. Een visitekaartje kan je volledig laten aansluiten bij de huisstijl van je bedrijf. Je kunt kiezen voor een stevige papiersoort of PVC pasjes. Visitekaartjes zijn een handige manier om snel je gegevens achter te laten. Ik heb ze altijd bij de hand. In mijn tas of mijn jas en zelfs in het dashboardkastje van mijn auto.

Stickers
Je kunt ze overal achter laten, op ieder oppervlak. Stickers kun je gebruiken voor op verpakkingen of om weg te geven. Leuk voor op je laptop, voor in een goodiebag, groot op de vloer, op de auto of op het raam. Je kunt het zo gek niet bedenken. Stickers zorgen ervoor dat jij zichtbaar bent voor je doelgroep en opvalt.

Flyers / Posters
Ik denk dat dit wel twee van de meest gebruikte middelen zijn om een bedrijf of event te promoten. Op flyers en posters voor evenementen worden meestal naam, datum, tijd, locatie, doelgroep etc. samengevat. Bedrijven kiezen sneller voor een korte beschrijving en toelichting van de onderneming. Ze zijn er om de doelgroep te informeren. Je kunt ze bestellen in verschillende formaten van A6 tot A0. Mocht je van ‘out of the box’ houden dan kun je ook gaan voor ronde flyers! Hoe tof!

Brochures
Brochures zijn vaak wat uitgebreider dan een flyer of poster. Waar flyers en posters korte samenvattingen geven, zijn brochures bedoeld voor extra toelichting. Je kunt ze bijvoorbeeld gebruiken om je productaanbod onder de aandacht te brengen. Stel je voor je organiseert een markt dan kun je een brochure gebruiken om bijvoorbeeld ieder kraampje te noteren en een korte toelichting over de kraam te geven. Nog niet genoeg aan een brochure? Dan kun je kiezen voor een magazine.

Offerte / presentatiemappen
Het woord zegt het eigenlijk al. Offerte / presentatiemappen zijn bedoeld om offertes of voorstellen te presenteren aan de klant. Ja dat kan ook digitaal of in een envelop, maar dit geeft net even dat extra stukje professionele uitstraling. Maak het presentatie pakket helemaal compleet met een brochure of flyer, briefpapier, visitekaartjes en een pen. De klant zal je niet weer vergeten!

Reclameborden
Erg populair onder de categorie buitenreclame en een goed middel om jouw boodschap in de buitenlucht te communiceren. Denk aan borden langs het voetbalveld, op de bouwplaats waar je bezig bent of misschien in de voortuin van je kapsalon aan huis. Je kunt er alleen je logo op laten zetten of nog wat extra gegevens toevoegen.

Cadeaubonnen
Een van de eerste dingen waar je aan denkt als je niet weet wat je de jarige moet geven. Zorg ervoor dat jij altijd cadeaubonnen klaar hebt liggen voor de klant zodat ze een passend cadeau kunnen geven. Grote kans dat je bon terecht komt bij iemand die jou en je bedrijf nog niet kent.

Pennen / Notitieblokken
Ik noem ze vaak ‘nuttige weggevers’. Voorwerpen die overal gebruikt kunnen worden en die je makkelijk uitdeelt en weggeeft. Ze liggen vaak bij klanten op het aanrecht zodat de vrouw des huizes er de boodschappen op kan schrijven. Ze slingeren ergens rond op de bouwplaats of op kantoor zodat iedereen ze kan gebruiken. Een stuk professioneler en handiger dan wanneer je rondloopt met normaal A4 papier.